Ramowy Rozkład Dnia
6:00 Schodzenie się dzieci do przedszkola, zabawy ruchowe, praca indywidualna. Zabawy dowolne.
Dzieci:
- Są aktywne w organizacji swojego życia
- Podejmują działalność zabawową
- Śmiało zgłaszają propozycje działań
- Usamodzielniają się
- Doskonalą sprawności manualne podczas zabaw konstrukcyjnych
- Rozwijają swoje zainteresowania w kącikach zainteresowań
- Aktywnie dbają o higienę własna i otoczenia
- Nabywają i utrwalają nawyki higieniczne
8:30 Śniadanie
9:00-10:00 Zajęcia wychowawczo - dydaktyczne. Zabawy dydaktyczne i ruchowe.
Dzieci:
- Uczestniczą w przygotowaniach do zajęć i zabaw
- Pomagają w zagospodarowaniu sali oraz czynnościach porządkowych
- Wyrównują deficyty rozwojowe i rozwijają zdolności
- Wykazują naturalną chęć poznawania świata wszystkimi zmysłami
- Odkrywają i kreują rzeczywistość podczas wycieczek, zabaw, działań plastycznych, muzycznych, ruchowych i werbalnych
- Korzystają z różnych źródeł informacji w celu odnalezienia odpowiedzi na nurtujące pytania
- Znajdują i stosują różne sposoby rozwiązywania zadań
- Poznają swoje możliwości i wykorzystują je w działaniu
- Dokonują swobodnego wyboru aktywności
- Realizują swoje zainteresowania i zaspokajają potrzeby
- Uczestniczą w zabawach zorganizowanych lub swobodnych
- Uczą się akceptować sposoby myślenia i działania kolegów oraz tolerować i szanować odmienność zdania
i działania innych
9:30 – 13:00 Religia – wszystkie grupy wiekowe
9:00 – 12.30 J. angielski – wszystkie grupy wiekowe
10:00 - 11:20 Spacery, zabawy w ogrodzie, gry terenowe - w zależności od pogody
Dzieci:
- Są świadome z korzyści płynących z pobytu na świeżym powietrzu
- Samodzielnie i prawidłowo korzystają z szatni i pomieszczeń sanitarnych
- Aktywnie dbają o własną estetykę higienę
11:30 - 12.00 Obiad
12:00 - 13:45 Odpoczynek - grupy młodsze (3,4 i 5 latki). W grupach starszych (6-latki) - zajęcia dydaktyczne, praca wyrównawcza, pobyt na świeżym powietrzu.
Dzieci:
- Pogłębiają zdobyte wiadomości i umiejętności
- Doskonalą indywidualne możliwości
- Wyrównują deficyty rozwojowe
- Aktywnie spędzają czas na świeżym powietrzu
14:00 Podwieczorek
14:30 - 17:00 Zabawy dowolne w sali lub na świeżym powietrzu, zajęcia dydaktyczne i ruchowe.
Dzieci:
- Nabywają umiejętności organizowania zabaw w grupie
- Uczą się traktowania swoich potrzeb na równi z potrzebami innych
- Realizują swoje pomysły samodzielnie lub w małych grupach
- Dzielą się wrażeniami i przeżyciami z kolegami, nauczycielką i rodzicami
- Doskonalą pamięć, spostrzegawczość, uwagę, logiczne myślenie podczas gier i zabaw dydaktycznych
- Bezpiecznie bawią się na sprzęcie terenowym w ogrodzie przedszkolnym
- Rozchodzenie się dzieci do domów pod opieką osoby dorosłej