Kolorowe uczucia Gucia
Celem projektu jest innowacyjne podejście do przygotowywania formy zajęć, uatrakcyjnienie pracy z dziećmi, zaangażowanie dzieci we wspólne działania. Dzieci mają możliwość otworzyć się na nowe możliwości wyrazu, opanowania stanów emocjonalnych poprzez kreatywne ćwiczenia, poczucie przynależności do grupy, śmiech i dobrą zabawę.
CELE OGÓLNE I SZCZEGÓŁOWE PROJEKTU:
-
Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji;
-
Rozwijanie zdolności empatii, umiejętności przyjmowania perspektywy innych osób;
-
Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami;
-
Kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów;
-
Wspomaganie rozwoju pozytywnych zachowań społecznych;
-
Kształtowanie poczucia własnej wartości i silnej osobowości;
-
Rozwijanie słownictwa określającego różne stany emocjonalne i uczuciowe np.: zadowolenie, smutek, szczęście, złość, przykrość, odwaga, zdziwienie itp.;
-
Umiejętność nawiązywania i utrzymywania pozytywnych relacji z innymi;
-
Kształtowanie prospołecznych postaw, eliminowanie aspołecznych zachowań,
-
Zachęcanie dzieci do samodzielnego sięgania po literaturę,
-
Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych wśród najmłodszych
-
Zachęcanie do aktywności poprzez wykonywanie różnorodnych zadań,
-
Kształtowanie dojrzałości emocjonalnej i społecznej,
-
Wspieranie nauczycieli w realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych oraz opiekuńczych,
-
Stwarzanie możliwości ogólnego rozwoju dla dzieci i nauczycieli.