O przedszkolu
Przedszkole Publiczne Nr 35 z Oddziałem Integracyjnym w Tarnowie-Mościcach mieści się w budynku piętrowym na działce usytuowanej przy ulicy Topolowej w otoczeniu dużego, funkcjonalnego ogrodu. Budynek został wybudowany na początku lat 50-tych, a oddany do użytku w 1953 roku z przeznaczeniem na Dom Dziecka.
Jako odrębne przedszkole, placówka istnieje od 1.08.1979 roku. Początkowo było to przedszkole tzw. Zakładowe nr 3 i głównie uczęszczały do niego dzieci pracowników Zakładów Azotowych w Mościcach. Od 1992 roku przedszkole przejęła gmina miasta Tarnów i stało się samodzielną placówką.
Obecnie w placówce utworzonych jest 8 oddziałów, z czego 3 z nich są oddziałami integracyjnymi.
WIZJA PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO Nr 35
Z ODDZIAŁEM INTEGRACYJNYM
w Tarnowie
- BAZA MATERIALNA:
- dobrze funkcjonujące, bezpieczne, wygodne i estetyczne pomieszczenia przedszkola,
- dobrze wyposażone gabinety specjalistyczne tj. sala do ćwiczeń rehabilitacyjnych i gabinet logopedyczny,
- ogólnodostępne środki techniczne do pracy biurowej i dla nauczycieli,
- dostosowany do potrzeb różnych grup wiekowych ogród przedszkolny.
- STRONA PROGRAMOWA:
- realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego z wykorzystaniem różnorodnych metod, form i środków
dobieranych przez nauczycieli adekwatnie do możliwości i potrzeb rozwojowych wychowanków,
- rozpoznawanie potrzeb i możliwości wychowanków w toku procesu obserwacji (diagnozy pedagogicznej) przez nauczycieli oraz
we współpracy ze specjalistami,
- wzbogacenie oferty edukacyjnej placówki z uwzględnieniem życzeń rodziców i zainteresowań dzieci o zajęcia dodatkowe
(religia, rytmika, j. angielski, gimnastyka korekcyjna, taniec towarzyski, teatry objazdowe dla dzieci, koncerty muzyczne, wycieczki,
wyjścia do kina, muzeum itp.)
- STRONA ORGANIZACYJNA:
- realizowanie zasady dostępności placówki dla wszystkich dzieci,
- dostosowanie godzin pracy placówki do potrzeb rodziców,
- ustawiczne podnoszenie kwalifikacji przez kadrę pedagogiczną (studia, studia podyplomowe, kursy, warsztaty, szkolenia,
WDN),
- organizacja zajęć indywidualnych lub w małych zespołach przez nauczycieli i specjalistów dla dzieci o specjalnych potrzebach
edukacyjnych,
- organizacja konsultacji i spotkań dla rodziców ze specjalistami w Przedszkolu i w Poradniach,
- podejmowanie współpracy z instytucjami wspierającymi (PPP, MOPS, MCDN, ODN) oraz środowiskowymi (Żłobek,
Przedszkola, Szkoły Podstawowe, Parafia Rzymsk.- Katolicka i inne),
- poszukiwanie sponsorów w celu realizacji zadań statutowych oraz uatrakcyjniania pobytu dzieci w przedszkolu.