Przedszkole Publiczne Nr 35 z Oddziałem Integracyjnym w Tarnowie

O przedszkolu

 

 

Przedszkole Publiczne Nr 35 z Oddziałem Integracyjnym w Tarnowie-Mościcach mieści się w budynku piętrowym na działce usytuowanej przy ulicy Topolowej w otoczeniu dużego, funkcjonalnego ogrodu. Budynek został wybudowany na początku lat 50-tych, a oddany do użytku w 1953 roku z przeznaczeniem na Dom Dziecka.

Jako odrębne przedszkole, placówka istnieje od 1.08.1979 roku. Początkowo było to przedszkole tzw. Zakładowe nr 3 i głównie uczęszczały do niego dzieci pracowników Zakładów Azotowych w Mościcach. Od 1992 roku przedszkole przejęła gmina miasta Tarnów i stało się samodzielną placówką.

Obecnie w placówce utworzonych jest 8 oddziałów, z czego 3 z nich są oddziałami integracyjnymi.

 


 

 

 


WIZJA PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO Nr 35

Z ODDZIAŁEM INTEGRACYJNYM

  w Tarnowie

 

 

  1. BAZA MATERIALNA:
    - dobrze funkcjonujące, bezpieczne, wygodne i estetyczne pomieszczenia przedszkola,
    - dobrze wyposażone gabinety specjalistyczne tj. sala do ćwiczeń rehabilitacyjnych i gabinet logopedyczny,
    - ogólnodostępne środki techniczne do pracy biurowej i dla nauczycieli,
    - dostosowany do potrzeb różnych grup wiekowych ogród przedszkolny.

     
  2. STRONA PROGRAMOWA:
    - realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego z wykorzystaniem różnorodnych metod, form i środków
      dobieranych przez nauczycieli adekwatnie do możliwości i potrzeb rozwojowych wychowanków,
    - rozpoznawanie potrzeb i możliwości wychowanków w toku procesu obserwacji (diagnozy pedagogicznej) przez nauczycieli oraz
      we współpracy ze specjalistami,
    - wzbogacenie oferty edukacyjnej placówki z uwzględnieniem życzeń rodziców i zainteresowań dzieci o zajęcia dodatkowe
      (religia, rytmika, j. angielski, gimnastyka korekcyjna, taniec towarzyski, teatry objazdowe dla dzieci, koncerty muzyczne, wycieczki,
      wyjścia do kina, muzeum itp.)

     
  3. STRONA ORGANIZACYJNA:
    - realizowanie zasady dostępności placówki dla wszystkich dzieci,
    - dostosowanie godzin pracy placówki do potrzeb rodziców,
    - ustawiczne podnoszenie kwalifikacji przez kadrę pedagogiczną (studia, studia podyplomowe, kursy, warsztaty, szkolenia,
      WDN),
    - organizacja zajęć indywidualnych lub w małych zespołach przez nauczycieli i specjalistów dla dzieci o specjalnych potrzebach
      edukacyjnych,
    - organizacja konsultacji i spotkań dla rodziców ze specjalistami w Przedszkolu i w Poradniach,
    - podejmowanie współpracy z instytucjami wspierającymi (PPP, MOPS, MCDN, ODN) oraz środowiskowymi (Żłobek,
      Przedszkola, Szkoły Podstawowe, Parafia Rzymsk.- Katolicka i inne),
    - poszukiwanie sponsorów w celu realizacji zadań statutowych oraz uatrakcyjniania pobytu dzieci w przedszkolu.