Wyzwania Teodora - gr. III
Teodor to bocian, przyjaciel dzieci, a zwłaszcza przedszkolaków. Ten wyjątkowy bocian wie, jak ważne jest dbanie o wszechstronny rozwój dzieci, ale równocześnie pamięta zawsze o tym, aby zwracać uwagę na potrzeby i uczucia innych. Dlatego postanowił zostać profesorem nauk przedszkolnych i przekazywać najmłodszym wiedzę oraz pomagać zdobywać nowe umiejętności, a jednocześnie mobilizując ich do jak najbardziej kreatywnych działań. Projekt „Wyzwania Teodora” skierowany do przedszkoli, przedszkoli integracyjnych, przedszkoli specjalnych, żłobków, klubików dziecięcych, świetlic, a także klas I – III. Udział w programie to sposób na przekazanie dzieciom, czasem prostych, ale bardzo ważnych umiejętności i wartości, a wszystko za sprawą z pozoru zwykłego bociana. Teodor chce, aby przedszkolaki zdobyły siedem sprawności, które uważa za najbardziej przydatne, dlatego wyznaczy siedem zadań do wykonania. W pierwszej edycji do zdobycia są odznaki związane ze sportem, przygotowywaniem posiłku, okazywaniem pomocy, wyrażaniem emocji i uczuć, dbaniem o przyrodę, ale również znajdzie się coś dla małych artystów. Druga edycja to sprawności pomocnej dłoni, ratownika medycznego, małego chemika, detektywa, majsterkowicza, znawcy własnej miejscowości i podróżnika. Kto podejmie wyzwanie i poradzi sobie z zadaniem otrzyma odznakę, a gdy zbierze wszystkie, zostanie nagrodzony dyplomem profesora Teodora. Na placówki biorące udział w projekcie czeka certyfikat miejsca sprzyjającego wszechstronnemu rozwojowi dziecka, natomiast nauczyciele otrzymają zaświadczenie.
Autor i koordynator projektu: Agnieszka Szkadłubowicz – nauczyciel wychowania przedszkolnego
Cele projektu:
Cele ogólne:
Głównym celem niniejszego projektu jest wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka, ale także uświadomienie dzieciom, że o własny rozwój można dbać w każdym wieku, a pomoc okazywana innym jest równie ważna, jak troska o siebie samego. Natomiast wszelkie podejmowane działania mogą być kreatywnym wyzwaniem.
Cele szczegółowe:
? Dbanie o wszechstronny i indywidualny rozwój dzieci,
? Zdobywanie różnych umiejętności,
? Rozwijanie umiejętności współpracy,
? Wyzwalanie pozytywnych emocji,
? Rozwijanie kreatywności i twórczego myślenia,
? Rozwijanie samodzielności,
? Kształtowanie empatii wobec innych osób,
? Kształtowanie postawy proekologicznej,
? Upowszechnianie zdrowego trybu życia,
? Kształtowanie postawy prospołecznej,
? Rozbudzanie zainteresowań własnym regionem, ale też odległymi krajami,
? Zapoznanie z tematyką dotyczącą udzielania pierwszej pomocy, numerów alarmowych,
? Rozwijanie zainteresowań światem nauki i eksperymentów,
? Rozwijanie sprawności manualnych i zdolności konstrukcyjnych.