Napisz do nas: dyrpp35@umt.tarnow.pl
Przedszkole Publiczne Nr 35 z Oddziałem Integracyjnym w Tarnowie


Galeria

Witamy w dziale galeria

Uczymy dzieci programować - gr. VIII

 

W programie „Uczymy Dzieci Programować” naukę kodowania traktujemy jako z góry zaplanowany proces, gdzie każde działanie wynika z poprzedniego i jest wstępem do kolejnego. W naszych propozycjach zabawy około programistyczne wplatane są do codziennych aktywności dydaktycznych, niezależnie od realizowanych aktualnie treści, czy posiadanych narzędzi dydaktycznych. Można kodować na edukacji matematycznej, społecznej, językowej, artystycznej...można kodować wyłącznie offline lub łącząc aktywności unplugged z pracą z wykorzystaniem robotów edukacyjnych i sprzętu komputerowego.
Zaproponowane przez nas scenariusze sprawdzą się zarówno w przypadku edukacji realizowanej stacjonarnie, jak i zdalnie.
Z programem „Uczymy dzieci programować” nauka podstaw programowania będzie dla dzieci wartościową, wszechstronnie rozwijającą lekcją i świetną zabawą a dla nauczycieli doskonałą okazją do poszerzenia swoich kompetencji w zakresie wykorzystywania narzędzi TiK w procesie dydaktycznym.

AUTOR PROGRAMU: Anna Świć (Kodowanie na dywanie) ORGRANIZATOR PROGRAMU: Fundacja Rozwoju Edukacji Cyfrowej,
wsparcia udziela marka Edu-Sense
KOORDYNATORZY PROGRAMU: Anna Świć, Rafał Mitkowski

 

CELE OGÓLNE: Świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzanie elementów kodowania i robotyki do zajęć dydaktycznych na różnych etapach edukacji (edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna) Nauka przez zabawę CELE OPERACYJNE: Kształtowanie miękkich kompetencji: rozwijanie logicznego algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności Kształtowanie umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne Stopniowe i odpowiedzialne wprowadzanie dzieci w cyfrowy świat, świadome, czynne i twórcze korzystanie z nowoczesnych technologii Kształtowanie kompetencji kluczowych Przygotowanie do programowania blokowego ŚCIEŻKA PODSTAWOWA:

Ścieżka podstawowa, to regularne cotygodniowe zajęcia zawierające elementy kodowania. Tematyka zajęć wpisuje się w program realizowany zarówno w przedszkolu, jak i w edukacji wczesnoszkolnej.

TEMATY COTYGODNIOWYCH ZADAŃ: Wrzesień: Miło cię widzieć - wracamy do przedszkola Ja, ty, my - tworzymy zakodowany grupowy kodeks Kolorowe, piękne, pachnące - jesienne owoce i warzywa Moja miejscowość - ćwiczymy kierunki Październik: Jesień w parku - zadania dla mistrza łamigłówek Jesień w lesie - poznajemy grzyby, tworzymy grę planszową My się zimy nie boimy - tworzymy algorytm jesiennych przetworów Dbamy o nasze zdrowie Listopad: Kap, kap, kap...rytmy wstępem do pętli Polska - moja Ojczyzna...zakodowane symbole narodowe Dawno...dawno...dawno temu... Ubrania na zimowe dni - kategoryzowanie obiektów Grudzień: Przybądź Święty Mikołaju - droga czy kod? Zabawy bez zabawek - jestem projektantem Zakodowane święta Coś się kończy, coś się zaczyna - planujemy Styczeń: Styczeń, luty, marzec...poznajemy miesiące, szukamy pętli w przyrodzie Biało dookoła Kochana Babciu, kochany Dziadku - zakodowana uroczystość Bezpieczni zimą - tworzymy kod bezpiecznych zimowych zabaw

   

 

20minut dla matematyki

 

Grupa VIII bierze udział w projekcie #20minutdlaMATEMATYKI – edukacja matematyczna w domu i w przedszkolu, którego Autorką i Organizatorką jest Zuzanna Jastrzębska-Krajewska.

Głównym celem projektu jest realizacja Dziecięcej Matematyki® autorstwa prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej w grupie przedszkolnej zgodnie z założeniami koncepcji oraz, co równie ważne, angażowanie i inspirowanie rodziców przedszkolaków do codziennej aktywności matematycznej z wykorzystaniem sytuacji życiowych.

Nauczyciel wychowania przedszkolnego, który jest pierwszym nauczycielem matematyki, powinien być drogowskazem rodzica. Jeśli zbudujemy solidny fundament podstawowych pojęć matematycznych i będziemy pozwalać przedszkolakom „dotykać” matematyki, bawić się nią, będą one lepiej radziły sobie zarówno w edukacji szkolnej, jak i w życiu – wykazując się zaradnością życiową.

Cele szczegółowe:

Zachęcenie przedszkoli i szkół podstawowych [klasy I-III] do włączania się do projektu celem organizowania efektywnej edukacji matematycznej wg koncepcji Dziecięcej Matematyki autorstwa E. Gruszyczk-Kolczyńskiej. W przypadku klas początkowych - wyciąganie zadań matematycznych z kartki papieru [podręczników] do nauczania czynnościowego, używanie liczmanów, itd.

Zapoznanie z koncepcją Dziecięcej Matematyki® autorstwa E. Gruszczyk-Kolczyńskiej [która ma przełożenie zarówno na edukację przedszkolną, jak i wczesnoszkolną]

Motywowanie do wprowadzania zmian w edukacji matematycznej we współpracy placówek z rodzicami

Świadome stosowanie reguł i prawidłowe używanie pojęć matematycznych zawartych w Dziecięcej Matematyce® przez nauczycieli i rodziców w edukacji przedszkolnej wczesnoszkolnej, jak i domowej

Doskonalenie wiedzy i umiejętności nauczycieli w zakresie nowatorskich metod i form pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do prowadzenia zajęć, zabaw z edukacji matematycznej i dzielenia się tymi kompetencjami z rodzicami

Dostrzeganie możliwości efektywnego uczenia się przez dzieci poprzez stwarzanie i wykorzystywanie codziennych sytuacji życiowych do utrwalania wiadomości i umiejętności matematycznych

Wykorzystywanie okazji do upowszechniania wiedzy o skutecznych metodach i sposobach uczenia matematyki

Utrwalenie własnych wiadomości i umiejętności z zakresu podstaw matematyki

 

Metody działania:

Uczenie czynnościowe, czyli poprzez działanie - dziecko nie uczy się matematyki wypełniając zadania w podręcznikach lub na kartach pracy, tylko poprzez manipulację przedmiotami, doświadczanie, próby, popełnianie błędów, w czasie i przestrzeni.

Mały Miś w świecie wielkiej literatury

 

Autorem projektu jest Aneta Konefał, dyrektor Przedszkola Publicznego nr 1 w Kolbuszowej.

Celem głównym projektu jest rozwijanie i promowanie czytelnictwa we współpracy ze żłobkami, przedszkolami, szkołami podstawowymi, szkołami specjalnymi, szkolnymi świetlicami, bibliotekami szkolnymi, specjalnymi ośrodkami szkolno-wychowawczymi w całej Polsce i za granicą głównie na podstawie publikacji wydawanych i sprzedawanych przez Grupę MAC S.A.

Cele szczegółowe:

a) zachęcanie dorosłych do głośnego czytania dzieciom − uświadomienie roli czytelnictwa w życiu dziecka, wyrabianie właściwych nawyków czytelniczych;

b) tworzenie warunków do różnorodnej aktywności dzieci w toku realizacji zadań stawianych przez nauczyciela;

c) wprowadzenie dziecka w świat literatury;

d) budzenie zaciekawienia książką przez zabawy, piosenki, twórczość plastyczną;

e) przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych;

f) propagowanie praw dziecka;

g) kształcenie u dzieci umiejętności słuchania tekstu czytanego;

h) rozwijanie samodzielności, kreatywności i innowacyjności u dzieci;

i) rozwijanie kompetencji cyfrowych dzieci i nauczycieli;

j) kształtowanie postaw patriotycznych u dzieci;

k) włączenie w życie przedszkola rodziców oraz przedstawicieli środowiska lokalnego;

l) promocja placówki oświatowej;

m)rozwijanie współpracy między nauczycielami;

n) kształcenie na odległość.

Projekt jest zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego oraz kierunkami polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2021/2022.